ریشه قهوه فرانسه در گذر تاریخ :

 

قهوه گرفته شده‌از نام استانی است دراتیوپی Kaffa و واژهٔ انگلیسی Coffee هم از آن گرفته شده‌است و در اتیوپی به آن Bunn و یا Bunna (زبان «امهاری» زبان مردم اتیوپی) و در زبان تیگرینیایی به آن Bunni و در زبانهای دیگر، نامهایی که همه از ریشه کلمه Bunn گرفته شده‌اند نامیده می‌شود.(دانه‌=Bunn) در واقع لغت عربی قهوه خلاصه شده کلمه «قهوة البن»بوده که به معنی شراب گیاه بن است. چون در دین اسلام نوشیدن الکل نفی شده بود، قهوه به عنوانی جانشینی مناسب مورد استفاده قرار گرفت. بعدها کلمه عربی «قهوة» در زبان ترکی به «کهوه» Kahve معروف شد که همین کلمه در زبان ایتالیایی به Caffe و در زبانهای فرانسوی، پرتغالی و اسپانیای به نام Cafe مورد استفاده قرار گرفت. سابقه این لغات به دهه آخر قرن ۱۶ برمی گردد ولی لغت “Coffee” از اواسط دهه ۱۶۰۰ مورد استفاده قرار گرفت.

 

صنعت قهوه برزیل با قاچاق دانه‌های قهوه از پاریس در ۱۷۲۷ رونق یافت . نخستین دستگاه قهوه ساز خانگی در سال ۱۸۲۲ در فرانسه ساخته شد. و از آن به بعد نام قهوه مورد علاقه فرانسویان با پسوند ” فرانسه ” از دیگر قهوه ها متمایز گردید . قهوة فيلتري (فرانسه) را اصلاً مردي فرانسوي به نام ژان‌باپتيست ‌دوبِلوآ (Jean-Baptiste de Belloy) اختراع كرد .

 

تفت قهوه فرانسه

 

این قهوه به مدت ۱۱ الی ۱۳ دقیقه در دمای 280 درجه سانتی گراد تفت می گردد و به رنگ قهوه حاصل از تفت در این دما اصطلاحا FRENCH ROAST می نامند .

 

 

 

 

قهوه پندار

For filter coffee

 

بیشتر بدانیم

 

 

 

قهوه پندار

For cafetières

 

بیشتر بدانیم

 

 

 

قهوه پندار

For espresso makers

 

بیشتر بدانیم