شرکت کاردار کیش ( قهوه پندار )

 

شرکت کاردارکیش قهوه پندار

 

آیا تا به حال به اثرات میزان نمک در عطر قهوه فکر کرده اید ؟ آیا به میزان رسوبات نمک ( مواد معدنی و به ویژه کلسیم ) بر روی تجهیزات لوله دستگاه قهوه ساز خود فکر کرده اید ؟

 

 

 

برای تهیه یک قهوه ایده آل ، شما باید به میزان نمک و املاح موجود در آب توجه فرمائید . عطر و طعم عمدتاٌ در روغن موجود در دانه قهوه موجود است . از آنجائیکه تکنیک استفاده از دستگاه های قهوه ساز از پیش تعین شده می باشد ، نقش آب در ایجاد طعم نقش اساسی ایفا می نماید .

 

 

معمولاٌ متداول ترین روش تهیه قهوه روش steeping  می باشد . در این فرآیند ، ذرات قهوه با آب جوش به حالت سوسپانسیون درآمده ، مغز بذر قهوه در آب حل شده و چوب پنبه بر روی فیلتر باقی می ماند . در این روش مواد معدنی با آب شسته می شوند .

ولی این فرآیند در قهوه اسپرسو کاملا متفاوت است . در این روش ، فشار 10 تا 15 بار بخار آب بر روی پودر ریز قهوه اسپرسو انباشته شده و بهترین فرصت را برای فعالیت شیمیایی میان املاح موجود در آب و یون های موجود در قهوه را فرآهم می آورد . این فشار ، موجب می گردد سلول های آروماتیک موجود در قهوه متلاشی شده و عطر قهوه از بین برود . لازم به ذکر است نمک های موجود در آب برای طعم قهوه بسیار مفید است و این نکته را زمانی می توان دریافت که از آب مقطر برای یک فنجان قهوه اسپرسو استفاده نمایید !

 

آب موجود بر روی اسکوپ قهوه می بایست به دمای 195 – 200 درجه فارنهایت برسد . در حالت مطلوب فشار بخار آب 10 تا 15 بار می باشد ( 1 بار =  6/14 پوند بر هر اینچ مربع ) . حداکثر زمان 20 تا 25 ثانیه . با لاتر از این زمان قهوه خواهد سوخت . خروجی آب در اسکوپ قهوه از کسری از ثانیه محاسبه می گردد .

 

دوستانی که تحصیلات آکادمیک شیمی دارند قانون گاز ایده آل را باید به یاد داشته باشند :

 

PV= NRT  در این فرمول پارامترهای فشار P و دما T   در دو طرف معادله در مقابل همدیگر قرار گرفته اند . لذا در این معادله به منظور تعادل در معادله ، فشار بالا ، به دمای جوش آب احتیاج ندارد . لذا می توان نتیجه گرفت دمای بیش از حد آب ، باعث تلخی قهوه می شود .

پر واضح است که چرا دستگاه های قهوه ساز موکا قهوه مطلوب تری را فراهم می آورد . در این روش (stovetop brewers)  دمای بیش از حد آب ، با حداقل فشار ، به تعادل رسیده و یک قهوه بی نظیر فرآهم می آورد . stovetop در اصل نوعی تخمیر محسوب می شود .

 

بنابراین نتیجه می گیریم مواد معدنی موجود در آب طعم قهوه را تغییر می دهد و چربی موجود در قهوه در فشار 15 اتمسفر و دمای بالاتر از 200 درجه فارنهایت سوخته و تجمع چربی و اعمال فشار طعم مطلوب قهوه را از بین می برد .

 

از طرفی بخار انباشته شده بر روی اسکوپ قهوه از میزان استاندارد فرا تر رفته و این امر موجب خرابی واشرها و پمپ های داخل می شود . ( دلیل استهلاک بیش از حد برخی از دستگاه ها مانند بیزرا این نکته می باشد ) در طی سالهای اخیر در کنار دستگاه های اسپرسو ساز ، دستگاه های سبک کننده آب نیز استفاده می شود . این امر به مطلوب شده طعم قهوه و کاهش رسوبات در جدار داخلی لوله ها و بویلر کمک می نماید . لازم به ذکر است مناسب ترین میزان سختی در آب میانگین 150 – 200 واحد در میلیون ارزیابی می گردد .

واحد بین المللی تبدیل مایعات

 

4 qt. = 8 pt. = 16 cups = 128 fl. oz.

3.785 liters

231 cu inch

8.3370 pounds of water

3785.4 cu. cm.

 

 

One U.S. Gal.

 

0.9463 liters

2 pt. = 32 fl. oz. = 4 c. 64 Tbs.

 

 

One qt.

 

14.8 ml.

3 teaspoons (tsp.)

0.5 fl. oz.

 

 

One tablespoon (Tbs)

 

29.57 ml.

2 Tbs.

 

 

Ounce (U.S. fluid)

 

28.41 ml.

 

 

Ounce (British fluid)