وزن های قابل ارایه : 200 گرم ، یک کیلو گرم ، پنج کیلو گرم

قهوه ترک پندار  TURKISH COFFEE

 

در سه ذائقه لایت و مدیوم  و دارک به عنوان لوکس ترین قهوه ایرانی ، در اوزان متفاوت آماده ارائه به قهوه نوشان حرفه ای می باشد . این سه قهوه با عطر و طعمی دلنواز به همراه خامه ای بی نظیر لذت نوشیدن قهوه ای خالص را برایتان به ارمغان می آورد .

قهوه ترک لایت با تلخی ملایم و کنترل شده ،می توان بدون شکر میل نمود و از این جهت برای افراد مبتلا به دیابت و یا کسانیکه علاقه ای به میل شکر ندارند ، توصیه می گردد .

 

قهوه ترک به نام‌هایی چون قهوه یونانی و ارمنستانی هم شناخته می‌شود و نوشیدن آن در مناطق خاورمیانه، شمال آفریقا، ارمنستان، سومالی و کشورهای حوزه بالکان رایج است.

 

می‌گویند روش تهیه این قهوه در دمشق ابداع شد و در زمان امپراتوری عثمانی گسترش یافت. فرهنگ خوردن قهوه در کشورهای حوزه بالکان بسیار رایج است؛ به ویژه خوردن قهوه‌هایی که با روش‌های ویژه تولید می‌شوند.

 

این روزها قهوه ترک هنوز هم به عنوان یک نوشیدنی سنتی در کشورهایی چون یونان، مصر و رستوران‌های ترکی در سراسر جهان رواج دارد.

 

 

قهوه و قهوه ترک  COFFEE AND TURKISH COFFEE

در ترکیه تا سال 1980 به قهوه ترک همان قهوه می‌گفتند. در این سال بود که قهوه‌هایی که به روش‌های اروپایی حاضر می‌شدند وارد این کشور شدند و از آن زمان به بعد واژه “ترک” پس از قهوه برای نشان دادن قهوه سنتی به کار برده شد.

 

برای درست کردن قهوه ترک به روش سنتی آن، مواد خاصی لازم است. ترک‌ها قهوه را در فنجان‌های دسته‌دار نمی‌نوشیدند. آنها از فنجان‌های کوچک بی‌دسته استفاده می‌کردند و فنجان را در ظرفی مسی با دسته چوبی قرار می‌دادند . این قهوه در ارمنستان به رنگ تیره فرآوری و آسیاب شده و در قهوه جوشی به نام “جازوه ” طبخ می گردد . در ارمنستان عموما جازوه را در منقل هایی که در آن ماسه ریز و تمیز وجود دارد قرارداده و توسط حرارت در زیر منقل ، ماسه را گداخته می نمایند . این روش دم کردن جزء منحصر به فردترین روش های طبخ قهوه می باشد و ریشه در فرهنگ ارامنه عزیز دارد .

 

طرز تهیه قهوه ترک:HOW TO BREW TURKISH COFFEE

راز یک قهوه خوشمزه در پخت آن بر حرارت ملایم است . می‌گویند قهوه نباید زودتر از پنج دقیقه حاضر شود. برای قهوه ترک، مانند همه انواع دیگر قهوه‌ها باید از پودر دانه‌های قهوه تازه تفت داده شده استفاده کنید. در این نوع قهوه ، رنگ قهوه‌ای با زمان تفت حدود 25 دقیقه  و دمای 275 درجه  ترجیح دارد زیرا طبق این شرایط فرآوری ، بالاترین عطر دلنشین قهوه از آن متساعد خواهد شد .

 

روش دم نمودن قهوه ترک :

 

گروهی معتقدند قهوه ترک را باید با آّ طبخ نمود و درصورتیکه از شیر استفاده کنیم ، نام قهوه ، به قهوه یونانی تغییر می یابد . نکته مهم در استفاده با آب  یا شیر این است که قهوه ترک با آب موجب افزایش فشار خون شده و برعکس با شیر موجب کاهش فشار خون می شود و به شما آرامش می بخشد . این امر ریشه در واکنش های بیوشیمیایی بین رادیمالهای آزاد CH3 در کافئین و فرمول شیر دارد و عموما میزان کافئین در روش طبخ با شیر ، در قهوه کاهش می یابد .

 

پیشنهاد می شود میزان آب و یا شیر را در هنگام طبخ با یک فنجان اندازه بگیرید. به عنوان مثال برای طبخ قهوه جهت دو نفر ، دو فنجان شیر/آب ر اداخل قهوه جوش بریزید ، سپس سپس دو پیمانه قهوه به آن اضافه نمائید .اضافه نمون کمی شکر در قهوه موجب غلضت قهوه می گردد و هرچه مدت زمان طبخ بیشتر شود ، قهوه ترک شما غلیظتر خواهد شد .

 

در ترکیه،  نوع قهوه ترک ، با میزان شکر نامگذاری می گردد . به قهوه بدون شکر می‌گویند: ساده. قهوه‌ای که یک نصفه قاشق چایخوری شکر داشته باشد «شکرلی» است. قهوه‌ای که یک قاشق شکر دارد: «ارتا شکرلی» و قهوه‌ای با شکر زیاد «چوخ شکرلی».

 

در طبخ این قهوه ظروف مسی توصیه می گردد . زیرا در ظروف استیل ، پس از دم نمودن قهوه ، در هنگام ریخت در فنجان ، قهوه مجددا میجوشد و طعم سوختگی می گیرد . ضمناٌ همانطور که مشاهده می گردد مقداری از این قهوه زیر قهوه جوش استیل رسوب کرده و با حرارت میسوزد که این امر نیز موجب کاهش 70% کیفیت و مزه قهوه می گردد .

 

گروهی معتقدند قهوه جوش را در طی طبخ نباید هم زد! همانطور که توضیح داده شد ، هم زدن قهوه در طی پخت ، موجب همگنی قهوه شده و از رسوب کردن و به اصلاح ” ته گرفتن قهوه ” جلوگیری می نماید .

 

نکته ای که در طبخ قهوه با شیر متذکر می شویم این است که پروتئین های شیر در دمای بالای 60 درجه از بین می روند . لذا برای اجتناب از زایل شدن کیفیت شیر ، توصیه می شود در زمانیکه حاشیه شیر در اتصال به ظرف شما متورم شده و کف نمود ، حرارت را خاموش نمائید .

 

برای لذت بردن از کف قهوه و زیبایی فنجان ها ، میتوانید چندین بار این عمل را انجام داده و کف ها را به فنجان ها منتقل نمائید . سپس شیر را به فنجان اضافه کنید .

 

 

قهوه ترک پندار همانند دیگر محصولات این شرکت ، طبق استاندارد ملی شماره 4388 فرآوری شده و تحت استاندارد 3307 مورد بررسی آلودگی های میکروبی قرار می گیرند . این اطمینان به شما داده می شود ، قهوه ترک پندار از بالاترین کیفیت و خلوص برخوردار بوده و فاقد هرگونه آلودگی میکروبی ، فلزات سنگین مانند سرب ، مس ، کادمیوم و آرسنیک می باشند . ضمناٌ براساس قراردادهای این شرکت با آزمایشگاه های همکار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مواد اولیه این قهوه مورد بررسی باقیمانده سموم دفع آفات نباتی می گردند .

 

بدین دلیل ما مفتخریم عالیترین کیفیت را در سطح بین المللی برای قهوه نوشان و دوست داران پندار ، تامین می نمائیم…

با افتخار پندار بنوشید

 

قهوه ترک پندار

 

PENDAR COFFEE

 

شرکت کارداریش

 

آیا تمایل به خرید این محصول ، از فروشگاه آنلاین قهوه پندار دارید؟