مناطق کشت قهوه

مناطق کشت قهوه

 

Burundi

 

Cameroon بیشتر از گونه های وحشی درختان قهوه در کاشت ، استفاده می گردد .

 

Harrar Ethiopia مبداء قهوه در جهان

 

Malawi Kenya سایز های گرید AA, A, B, AB. AA که از بزرگترین دانه ها می باشند . مبدأ این قهوه ها Chagga tribe می باشد که در باطلاق های Mt. Kilimanjaro رشد می یابند .

 

Mocha موکا یک بندر قدیمی ست که بوسیله طوفان شن غیر قابل استفاده گردیده است . این نام یک گونه گیاهی از کشور یمن و نیز نام یک نوشیدنی است که از ترکیب مساوی هات چاکلیت و قهوه اسپرسو تهیه می شود .

 

Tanzania

 

Uganda

 

Yemen میوه های کوچک قهوه به رنگ قرمز شرابی ، تند مزه ، براق و نرم با مزه ای فوق العاده . یمن اولین جایی است که قهوه در آن کشاورزی شده . دانه های ارگانیک را می توان در نواحی دور بدست آورد .

 

Zambia

 

Zimbabwe تاجران هلندی در قرن 17 میلادی قهوه های اندونزی را در این منطقه کشت نمودند . این قهوه ها معمولاٌ از اسیدیته کمی برخوردارند و ضمناٌ عطری شبیه بوی خاک می دهند . در این منطقه قهوه های هندی ،جاوا ، گینه ، سوماترا ، سولاوس ، و تیمور کشت می شوند .

 

India این قهوه از گونه Monsoon می باشد . معروفیت این قهوه به دلیل باد ملایم و موسمی است که از لابه لای دانه های قهوه گدشته و آنها را خشک می نماید . این عمل موجب کاهش میزان اسیدیته قهوه می شود .

 

Java نام جزیره ای در جنوب اندونزی می باشد . این جزیره مستعمره هلند می باشد و قهوه های آن با نام جاوه معروف است . این قهوه مزه نامطبوعی داشته و به میزان کم جهت عطرآگین نمودن قهوه استفاده می شود .

 

Papua New Guinea

 

شروع کشاورزی در این منطقه با ورود دانه های Jamaica’s Blue Mountain در سال 1937 آغاز شد .این گیاهان در ارتفاعات Mt. Hagen کشت می شوند . آب و هوای معتدل و خاک غنی این دانه ها را بسیار متمایز نموده است .

 

Sulawesi قهوه هایست که در منطقه Torajaland نزدیک به شهرک Rantepaoرشد و خشک می شوند . این قهوه ها به دلیل نایاب بودن بسیار گران می باشند .

 

Sumatra

 

Timor مجموعه ای از دانه های جاوا و سوماترا می باشد .

 

Vietnam از سال 1720 تاکنون آمریکا ، فرانسه ، هلند و پرتقال در این منطقه قهوه را کشت می نمایند . گیاهان این منطفه از بهترین درختان و واریته های برزیل تهیه شده اند .

 

Brazil  بیش از 35% قهوه جهان در برزیل کشت می شود .

 

Colombia . Costa Rica . Ecuador ، El Salvador . Guatemala . Honduras . Kona . Mexico . Nicaragua . Panama . Puerto Rico . Venezuela . Jamaica …